Kisah Perjalanan

Jadual Perjalanan Barcelona: Cara Menghabiskan 5 Hari Anda

Lawatan pertama saya ke Barcelona pada tahun 2006. Saya jatuh cinta dengan bandar: penghibur jalan, makanan (oh, makanan!), Gaya hidup santai, sejarah, orang, dan pelbagai aktiviti. Tiga tahun kemudian, saya kembali lagi. Kemudian beberapa bulan yang lalu, saya kembali dengan seorang kawan untuk menunjukkan betapa menakjubkannya bandar ini.

Dan setiap kali saya kembali, Barcelona mengagumkan dan mengilhami saya lagi. Barcelona seperti Paris, New York, atau Tokyo - selalu ada sesuatu yang perlu dilakukan, dan anda perlukan masa untuk melakukannya.

Tetapi sebagai pelancong kita tidak mendapat seumur hidup untuk melihat sebuah bandar. Kami mendapat beberapa hari, mungkin seminggu atau dua jika kita bernasib baik. Kami melihat sebanyak mungkin sebelum kita bergerak. Jadi bagi mereka yang mempunyai masa yang terhad, apa yang boleh kita lakukan? Bagaimana kita boleh memaksimumkan masa kita di tempat seperti Barcelona di mana hanya ada jadi banyak yang boleh dilihat? Nah seperti yang saya lakukan sebelum ini untuk Bangkok, New York, Paris, Berlin, dan Helsinki, saya telah membuat jadual untuk membantu anda mengatur dan memaksimumkan masa anda di bandar yang luar biasa ini.

Berikut adalah jadual saya yang disarankan oleh Barcelona untuk perjalanan anda. Jadual perjalanan ini akan membantu anda mengenali tarikan, taman, restoran dan banyak lagi yang terbaik dan paling menarik di bandar ini (termasuk dengan petua perjalanan juga!):

Jadual Perjalanan Barcelona: Hari 1

Barri Gotic

Ini adalah pusat bersejarah Barcelona dan tarikh kembali ke zaman pra-Romawi. Kawasan ini adalah lorong jalan-jalan kecil yang bertukar di antara satu sama lain dan membuka dataran dan plaza yang indah. Sorotan termasuk:

• Muzium Sejarah Barcelona - Barcelona mempunyai salah satu muzium sejarah bandar terbaik yang pernah saya kunjungi. Ia melakukan pekerjaan luar biasa untuk menjelaskan sejarah dan kepentingan Barcelona dan mempunyai lebih dari 4,000 meter persegi reruntuhan Rom yang terletak di bawah muzium yang boleh anda lalui. Ia hebat. Terdapat panduan audio secara terperinci, terperinci dan deskriptif mengenai apa yang anda lihat.
  • Muzium Picasso - Walaupun saya bukan peminat besar kebanyakan karya Picasso, dengan lebih daripada 3,000 keping seni, muzium ini banyak dilihat, dan bahkan saya gembira.
  • Katedral Gothic - Terletak di tengah-tengah Barri Gotic, katedral Gothic ini dibina di atas gereja abad ke-11. Anda boleh mengambil lif ke bumbung untuk melihat pemandangan kawasan bersejarah sekitarnya.

Makan tengah hari: La Boqueria - Ini adalah pasar makanan utama yang terkenal di Barri Gotic dan salah satu tempat terbaik untuk makan siang di kawasan itu. (Berhati-hati untuk orang ramai!)

Muzium Seni Kontemporari Barcelona - Di kawasan bandar Raval adalah muzium seni moden di bandar ini. Ia mempunyai beratus-ratus pameran, terutama dari artis Sepanyol. Sekiranya anda suka seni moden, ia bernilai berhenti.

Parc de la Ciutadella

Pada akhir lain Barri Gotic (ia berjalan kaki yang indah melalui jalan-jalan bersejarah, jadi anda akan menikmatinya) adalah Parc de la Ciutadella. Saya menjadi peminat besar taman ini apabila saya tersandung pada tahun 2009. Saya sangat suka seni dan air pancut di sini. Gaudi merancang Air Terjun Cascada yang terkenal ketika dia seorang pelajar seni bina. Pada hari yang hangat, saya suka duduk dan menatap mata air. Terdapat juga sebuah zoo di taman dan beberapa laluan berjalan kaki yang singkat. Ambil sebotol wain, ambil ham, dan berkelah.

Jadual Perjalanan Barcelona: Hari 2

Lawatan makanan

Barcelona mempunyai beberapa makanan terbaik di Sepanyol, dan tidak ada cara yang lebih baik untuk menghabiskan pagi anda daripada belajar tentang budaya makanan di bandar. Saya amat mengesyorkan lawatan makanan Context Travel, yang membawa anda ke sekitar Barri Gothic dan pasar makanan di sana untuk menyerlahkan sejarah makanan dan hidangan di rantau ini. Salah satu lawatan yang paling bermaklumat dan lazat yang saya telah lakukan dalam beberapa ketika; ia bukan pelancongan makanan termurah di bandar, tetapi saya mendapat semua yang saya bayar.

Pantai

Tiada perjalanan ke Barcelona yang lengkap tanpa lawatan ke pantai yang terkenal. Selepas anda menikmati makanan, tidur siang sepanjang hari di pantai, bekerja di tan anda, dan berehat dengan semua penduduk tempatan yang mempunyai idea yang sama. Hari 1 adalah sibuk, jadi buat hari 2 berehat.

Jadual Perjalanan Barcelona: Hari 3

Gaudi

Gaudi adalah arkitek yang paling terkenal di Barcelona dan dianggap sebagai bapak pergerakan senibina Modernista. Gaya yang unik, penggunaan alam, dan katalog karya menarik perhatian dan pengunjung ke bandar. Anda dapat mencari pekerjaannya tersebar di seluruh kota, tetapi di kawasan Eixample, anda dapat mengunjungi empat laman besar ini:

• La Sagrada Familia
  • Park Güell
  • Casa Mila
  • Casa Batllo

Makan tengah hari - Ambil nafas (dan makan tengah hari).

Lawatan sambil berjalan - Semasa masih berada di kawasan Eixample, anda boleh melawat semua tapak pergerakan Modernista yang lain. Sementara Gaudi adalah arkitek paling terkenal dalam gerakan ini, Barcelona penuh dengan bangunan bergaya Modernista oleh arkitek besar lain. Anda boleh mengenal pasti bangunan dengan bulatan merah di hadapan mereka di kaki lima. Anda juga boleh mengambil tur Kontek Perjalanan mengenai pergerakan itu atau hanya memuat turun panduan berjalan kaki mini dan lakukan sendiri.

Lawati Plaça d'Espanya pada waktu malam (Khamis)

Pada hari Khamis, Plaça d'Espanya mempunyai air pancut dan lampu yang menyusuri jalan menuju Bukit Montjuïc. Akhirnya ialah Magic Fountain of Montjuïc, yang memaparkan pertunjukan cahaya dan air yang menakjubkan. Selepas itu, berjalan naik bukit ke Museu Nacional d'Art de Catalunya untuk pemandangan bandar yang luas. Ini juga merupakan tempat yang hebat untuk mengambil tarikh. Uber-romantik!

Jadual Perjalanan Barcelona: Hari 4

Kereta Kabel Harbour

Trem pengangkutan udara sepanjang 1450 meter dengan kereta merah menghubungkan Montjuic dan Barceloneta. Ia bermula berhampiran pantai di atas menara 78 meter dan membawa anda sepanjang perjalanan ke Montjuïc Hill.

Bukit Montjuïc - Apabila anda tiba di atas bukit dari kereta kabel, anda akan dapat menikmati pemandangan bandar dan melawat Castell de Montjuic (sebuah kubu abad ke-18 yang besar), serta taman-taman, sebuah desa Sepanyol, dan beberapa stadium Olimpik. Ada banyak yang perlu dilakukan di sini, jadi anda akan mempunyai banyak pilihan.

Muzium Seni Catalunya

Cataluni mengambil rasa bangga serantau secara serius. Mereka adalah Cataluni pertama, orang Sepanyol tidak pernah. Tidak mengejutkan saya kemudian mencari muzium yang menyeluruh untuk seni rantau ini. Oleh kerana ia tinggi di atas bukit, anda boleh menggunakan teras muzium untuk mengambil gambar epik yang cantik di bandar.

Jadual Perjalanan Barcelona: Hari 5

Pada hari terakhir anda di Barcelona, ​​berehat dan nikmati bandar. Setiap lawatan bandar memerlukan hari percuma di mana anda hanya boleh melambatkan dan tidak berasa tergesa-gesa. Gunakan hari ini untuk melakukan apa sahaja yang anda mahukan. Cadangan:

• Tekan pantai lagi - kerja pada gangsa anda sedikit lagi
  • Lihat apa sahaja yang anda tidak nampak - tidak mendapat masa untuk melawat beberapa laman atau muzium lain, atau berjalan di beberapa kawasan kejiranan? Luangkan waktu petang anda buat itu!
  • Makan satu tan - anda tidak boleh mempunyai makanan yang cukup di Barcelona
  • Minum banyak sangria - ditto untuk sangria

Perkara-perkara lain yang perlu dilakukan ketika melawat Barcelona:
Barcelona menjadi tuan rumah banyak aktiviti lain di luar perjalanan biasa yang mengambil gambar:

Lihat perlawanan bola sepak

Permainan "bola sepak" pertama yang pernah saya lihat di Barcelona. Ia adalah Espaynol berbanding Valencia. Saya masih mempunyai baju yang saya beli pada hari itu. Kedua-dua pasukan Barcelona adalah Espanyol dan FC Barcelona (salah satu daripada teratas di dunia).

Belajar untuk memasak - Memandangkan Barcelona adalah sebuah bandar yang berpusatkan makanan, jika pemandangan dan aktiviti biasa menanggung anda, ambil kelas makanan. Terdapat banyak kelas memasak sehari yang ditawarkan.

Lawatan ke Figueres - Rantau ini adalah rumah kepada Dalí, dan anda boleh mengambil perjalanan sehari ke Figueres, di mana anda boleh melawat Muzium Dalí, yang menampilkan beberapa karya yang paling terkenal.

Untuk cadangan makan, lihat tempat ini:

• Les Quinze Nits, Plaza Real, 6, www.lesquinzenits.com
  • La Fonda, Escudellers, 10, www.lafonda-restaurant.com
  • Allium Restaurant, Carrer del Call, 17, www.alliumrestaurant.es
  • Pinotxo, La Boqueria, //pinotxobar.com

Tips Akhir Semasa Perjalanan ke Barcelona

Anda boleh memerah dalam acara sebenar di Barcelona dalam masa dua atau tiga hari, tetapi mengambil lima (atau enam) untuk perjalanan di atas memberi anda masa yang cukup untuk menari di ham Iberia, tapas, dan sangria sementara tidak bergegas. Barcelona bergerak perlahan: makan malam di 9, anda lebih awal ke bar jika sebelum jam 2 pagi, dan semua orang tidur lewat dan suka tidur siang mereka. Dan sejak bandar ini bergerak perlahan, begitu pula anda. Tidur terlambat, berehat, makan banyak, jangan tergesa-gesa lawatan anda, dan nikmati Barcelona - pada kadar pemain Sepanyol!

Tonton video itu: Pablo Escobar el terror,DOCUMENTALES,NARCOS,CHAPO GUZMAN (September 2019).