Kisah Perjalanan

37 Tempat Makan di Tokyo

Pada kehendak saya, saya pergi ke Tokyo selama seminggu. Rakan-rakan saya dan saya telah bercakap tentang perjalanan bertema makanan ke bandar selama bertahun-tahun, dan setelah meyakinkan mereka bahawa sekarang adalah masa untuk menguangkan wang dalam semua batu kami, kami mendapati diri kami di lapangan terbang pada hari November sejuk dengan satu gol: untuk makan sebanyak mungkin.

Seperti saya, mereka telah pergi ke Tokyo sebelum dan masing-masing mempunyai senarai tempat makan. Bersama senarai gabungan kami, saya telah menerima cadangan daripada rakan, pembaca, dan salah satu makanan kegemaran saya, Mark Weins Migrasiologi.

Walaupun makan empat hingga enam kali sehari, saya hampir tidak dapat menggaru permukaan senarai cadangan. Walau bagaimanapun, saya ingin berkongsi cadangan komuniti dan siasatan saya sendiri dengan anda. (Mereka yang saya makan di ditandakan oleh bintang.)

Afuri Yebisu (1 Chome-1-7 Ebisu, 117 Bldg. 1F, Shibuya 150-0013, +81 3-5795-0750, afuri.com) - Tom (@ tjdj311 pada Instagram) mengesyorkan ini untuk ramen berperisa yuzu.

* Bifteck Kawamura Ginza (6 Chome-5-1 Ginza, Ginza MST Bldg. 8F, Chuo, 104-0061, +81 3-6252-5011, bifteck.co.jp) - Atas saran hotel concierge kami, kami pergi ke sana dalam usaha kami untuk daging lembu Wagyu. Stik pada dasarnya cair di mulut saya dan meletup dengan rasa. Walau bagaimanapun, saya tidak fikir saya akan kembali, kerana saya mendapati ia agak terlalu tinggi dan terlalu mahal untuk saya. Dekorasi yang luar biasa, perkhidmatan di atas, dan senarai wain kelas dunia - tetapi semua itu lebih daripada yang saya perlukan. Yang berkata, jika anda mahu membelanjakan wang untuk steak yang lazat dengan perkhidmatan luar dunia ini, anda tidak boleh salah di sini.

BrewDog Roppongi (5 Chome-3-2 Roppongi, Minato, 106-0032, +81 3-6447-4160, brewdogbar.jp) - Disyorkan oleh Matt Chandler (@ mchandler07 di Twitter), bar ini mempunyai 20 bir kerajinan di paip, 10 yang dibancuh di tapak. Jadi jika anda letih demi dan ingin beberapa bir mewah, anda mungkin tidak boleh pergi salah di sini!

CoCo Ichibanya (1 Chome-2-12 Nishishinjuku, Shinjuku, 160-0023, +81 3-3345-0775) - Disarankan oleh Char (@charmatcha di Twitter), restoran ramen ini sepatutnya menawarkan kari hangat dan mengisi kari serta ayam yang baik dan kari daging babi dalam persekitaran perkhidmatan yang cepat. Saya belum berada di sini, tetapi saya pernah ke tempat yang sama pada masa lalu.

* Genki Sushi (24-8 Udagawacho, Shibuya, 150-0042, +81 3-3461-1281, genkisushi.co.jp) - Sushi sedap, disyorkan oleh Jeremiah Cooper (@jeremiahcooperphotography on Instagram). Tidak ada apa-apa yang mewah tentang tempat itu - ia hanya mempunyai sushi yang memuaskan dan memuaskan. Perkhidmatan sangat penuh perhatian juga!

Ginza Kagari (4 Chome-1-2 Ginza, Chuo, 104-0061, +81 3-3561-0717) - Bethany (@bjbitler on Instagram) mencadangkan datang ke sini untuk ramen sup ayam yang luar biasa.

* Ginza Sushi-Dokoro Shin (7 Chome-12-4 Ginza, Way Fair Bldg. 1F, Chuo, 104-0061, + 03-3543-9339) - Tempat sushi yang menakjubkan di Ginza. Ia adalah salah satu yang terbaik saya makan di. Bahagiannya besar. Pergi untuk makan tengahari, apabila anda mendapat lebih banyak wang untuk wang anda. Dan pasti mendapat yang unik! (Disyorkan oleh Mark Weins)

* Ichiran Shibuya (1 Chome-22-7 Jinnan, Shibuya, 150-0041, +81 3-3463-3667, en.ichiran.com/index.php) - Disyorkan oleh ramai orang, tempat ramen ini berkhidmat salah satu makanan terbaik yang saya miliki perjalanan saya seluruhnya. Serbuk yang tebal dan beraroma adalah untuk mati. Saya juga suka bagaimana anda makan di gerai peribadi kecil anda sendiri. Funky. Mengharapkan tunggu semasa makan siang puncak dan makan malam.

* Isakaya Juban (2 Chome-1-2 Azabujuban, Minato, 106-0045, +81 3-3451-6873, izakayajuban.com) - Sebuah lubang kecil di dinding izakaya restoran (berfikir tapas Jepun) dengan penduduk tempatan mabuk demi dan makan piring kecil lazat. Saya peminat besar salmon dan cumi bakar. Mereka mempunyai menu bahasa Inggeris yang kecil, tetapi menilai bagaimana kawan saya memerintahkan untuk saya, saya fikir ia tidak menyenaraikan semuanya, jadi jika anda melihat sesuatu, arahkan kepadanya dan dapatkannya!

JBS Bar (Jazz, Blues, Soul) (1 Chome-17-10 Dogenzaka, Shibuya, 150-0043, +81 3-3461-7788) - Bar sejuk (disarankan oleh Anna Klebine di Facebook) yang pada dasarnya adalah kedai satu orang yang diisi dengan rekod, wiski, dan asap. Ia terletak di tingkat kedua sebuah plaza pejabat / membeli-belah.

* Kakimaru (6 Chome-1-6 Roppongi, Minato, 106-0032, + 81-3-5413-3689) - Semasa menangkap kawan saya, kami mendapati tempat yang hebat ini. Terdapat pasangan yang lebih tua di sebelah kami dan parti perkahwinan mabuk dari kami. Semasa malam itu, pasangan itu membantu kami memilih makanan (cuba hidangan ketam khusus, dihidangkan di dalam cangkerang dan mati), dan pihak perkahwinan terus bertanya bagaimana kami menyukai Jepun dan mengisi semula gelas demi kepentingan kami, menyanyikan lagu, dan bercakap besbol. Ia adalah satu pengalaman yang luar biasa. Makanan juga luar biasa. Pastikan untuk mendapatkan tiram. Catatan: Walaupun Peta Google akan menyenaraikan restoran sebagai Kakimaru, apabila anda pergi ke sana, restoran itu akan dipanggil Uohama.

Kanda Matsuya (1 Chome-13 Kanda Sudacho, Chiyoda, 101-0041, +81 3-3251-1556, kanda-matsuya.jp) - Bethany (@bjbitler di Instagram) juga mengesyorkan ini untuk hidangan mi soba tulen.

* Kyubey (8 Chome-7-6 Ginza, Chuo, 104-0061, +81 3-3571-6523) - Disyorkan oleh kawan-kawan saya, restoran ini (yang mempunyai beberapa lokasi) menawarkan sushi paling fanciest yang saya ada di Tokyo. Anda duduk di bar dan dihidangkan apa sahaja chef memutuskan untuk membawa (ini dipanggil omakase). Ia mahal (pada $ 150 USD) tetapi bernilai setiap sen. Lihat video ini di mana udang yang mereka berikan kepada saya masih bergerak.

Masaru (1 Chome-32-2 Asakusa, Taito, 111-0032, +81 3-3841-8356) - Daina (@headedanywhere on Instagram) mencadangkan ini sebagai pilihan yang sangat baik untuk hidangan tempura.

* Memory Lane (Nishi-Shinjuku, Shinjuku, +81 3-3342-1589, shinjuku-omoide.com) - Di lorong kecil ini sendi yakitori, ada yang memerlukan bayaran masuk, tetapi mereka semua berbaloi. Saya makan pada kira-kira tiga daripada mereka, tetapi saya tidak ingat mana-mana nama restoran tertentu.

Mutekiya (1 Chome-17-1, Minami Ikebukuro, 1F Sakimoto Bldg., Toshima 171-0022, +81 3-3982-7656, mutekiya.com) - Carly Sabo (@carly_sabo di Instagram) mencadangkan tempat ini untuk Ramen yang luar biasa. Honmarumen adalah hidangan paling popular.

Narisawa (2 Chome-6-15 Minami Aoyama, Minato, 107-0062, +81 3-5785-0799, narisawa-yoshihiro.com) - Salah satu restoran sushi tertinggi di Tokyo. Ini telah dicadangkan kepada saya oleh ramai orang dan, sangat sedih, saya tidak membuatnya di sini tetapi anda mungkin perlu! Saya ragu ia murah walaupun!

* Ostrea Oyster Bar and Restaurant (8 Chome-9-15 Ginza, 8F Jewelboxginza, Chuo, 104-0061, +81 3-3573-0711, ostrea.jp) - Saya mendapati ini semasa mengembara Ginza, dan menjadi seorang kekasih tiram, masuk untuk beberapa tiram raksasa . Tiram Jepun adalah besar dan gemuk, dan orang-orang di sini tidak berbeza. Mereka juga tidak mempunyai rasa yang sangat lebam, rasa ocean kepada mereka (saya lebih suka tiram saya menjadi lebih manis daripada asin). Restoran tidak terlalu sibuk, jadi anda tidak akan menunggu.

Robot Restaurant (1 Chrome-7-1 Kabukicho B2f, Shinjuku, 160-0021, +81 3-3200-5500, shinjuku-robot.com) - Ada banyak restoran aneh di Tokyo, dan saya sedih saya tidak mendapat kepada yang ini. Makan malam datang dengan rancangan yang menampilkan robot, laser, raksasa, dan penari. Ia disyorkan oleh semua orang.

Rokurinsha (1 Chome-9-1 Marunouchi, Stesen Tokyo Ichibangai B1F, Chiyoda, 100-0005, +81 3-3286-0166, rokurinsha.com) - Terletak di "ramen jalan" Stesen Tokyo, restoran ramen yang lazat ini mudah ditemui : ia mempunyai garis terpanjang. Saya tidak makan di sini kerana saya tidak mahu menunggu; Saya pergi ke satu lagi ke bawah "jalan" dan ia tidak terlalu baik. Saya maksudkan ia tidak buruk, tetapi ia membuatkan saya berharap saya telah menunggu di sini!

Shin Udon (2 Chome-20-16 Yoyogi, 1F Soma Bldg., Shibuya, 151-0053, +81 3-6276-7816, udonshin.com) - Disarankan oleh Macaera (@macaera di Twitter), ini sepatutnya hebat untuk mi udang yang lazat dengan harga yang berpatutan.

Sometaro Okonomiyaki (2 Chome-2-2 Nishiasakusa, Taito, 111-0035, +81 3-3844-9502) - Bertempat di dalam bangunan antik, ia terkenal dengan okonomiyaki (sejenis lada gurih Jepun). Disyorkan oleh Mark Wiens.

* Bar Sushi Berdiri (1 Chome-12-12 Nishishinjuku, Kasai Bldg. 1F, Shinjuku, 160-0023, +81 3-3349-1739, uogashi-nihonichi.com) - Disarankan oleh guru makan saya yang lain Jodi, lokasi sushi yang berdiri ini adalah salah satu ramai di bandar. Ia bagus untuk gigitan cepat: anda berdiri, makan sushi, dan keluar. Ia mempunyai menu yang teguh, jadi anda boleh mendapatkan apa sahaja yang anda mahukan, dan makan di sini hanya akan menetapkan anda sekitar 1,000 yen ($ 9 USD).

Sushi Yuu (1 Chome-4-15 Nishiazabu, Minato, 106-0031, +81 3-3403-6467, sushiyuu.com) - Lauren Michelle Stow (@lstoweaway on Instagram) meracau, "Sushi Yuu mungkin pengalaman kuliner terbaik saya, pernah ada. Mahal, tapi berbaloi. Buat tempahan dan minta duduk di bar. Shimazaki-san membuat makanan itu sangat peribadi dan menjawab semua soalan yang berkaitan dengan ikan anda. "

* Sushi Zanmai (11 Chome-9-4 Tsukiji, Chuo, 104-0045, + 03-3541-1117) - Restoran sushi ini mempunyai lokasi di atas bandar. Saya akhirnya makan di pasar ikan di salah satu hari terakhir saya di sana. Ikan segar, hidangannya besar, dan kakitangannya penuh perhatian. Saya tidak boleh bercakap untuk lokasi-lokasi lain, tetapi ini sangat sibuk sepanjang waktu makan tengah hari (mengharapkan menunggu 30 minit).

* Tenmatsu Tempura (1 Chome-8-2 Nihonbashimuromachi, Chuo, 103-0022, +81 3-3241-5840, tenmatsu.com/english.html) - Tempura di sini terkenal dengan cahaya. Ia adalah sebuah pertubuhan kecil dengan menu tempura yang ditetapkan. Kakitangan tidak bercakap bahasa Inggeris yang hebat (pelanggannya kebanyakannya ahli perniagaan Jepun), tetapi mereka sangat mesra dan menampung, dan makanan yang luar biasa.

Tonkatsu Maisen Aoyama Honten (4 Chome-8-5 Jingumae, Shibuya, 150-0001, +81 120-428-485, mai-sen.com/restaurant) - Seorang legenda tonkatsu tempat. Allyson (@wanderwithheart on Instagram) mengesyorkan yang satu ini.

Tonkatsu Tonki (1 Chome-1-2 Shimomeguro, Meguro, 153-0064, +81 3-3491-9928) - Disyorkan oleh Kimberly Ann (@ kimberly_ann113 pada Instagram), restoran ini mengkhususkan diri dalam daging babi tonkatsu.

Tonkatsu Wako (1 Chome-9-1 Marunouchi, Chiyoda, 100-0005, +81 3-3214-6987, wako-group.co.jp/shop/detail/3147) - Restoran ini dengan jelas menjadikan yang terbaik tonkatsu di bandar. Megan (@ megameg71 di Instagram) mencadangkannya; meletakkan cadangannya untuk ujian.

* Pasar Ikan Tsukiji (5 Chome-2-1 Tsukiji, Chuo, 104-0045, +81 3-3542-1111, tsukiji-market.or.jp) - Pasar ikan yang terkenal di dunia ini, yang lelong memiliki banyak bekalan sushi di dunia, adalah benar-benar menakjubkan. Anda tidak boleh masuk sebelum jam 10 pagi ini, dan apabila anda berbuat demikian, kebanyakan vendor sudah hancur, tetapi ia sangat indah untuk dilalui. Sekitar anda adalah ikan dengan warna dan bentuk yang anda tidak tahu wujud. Saya tidak pernah melihat lebih banyak makanan laut yang saya tidak dapat mengenal pasti. Kebanyakan restoran berhampiran sumber makanan mereka langsung dari pasaran. Ada yang mesti makan di dalam dan sekitar pasaran:

• * Nakaya (5 Chome-2-1 Tsukiji, Tsukiji Ichiba Jonai 8, Chuo 104-0045, +81 3-3541-0211, tsukijigourmet.or.jp/46_nakaya/index.htm) - Terletak di Pasar Ikan itu sendiri, tempat untuk sarapan sashimi beras mangkok. Saya suka mangkuk salmon uni. (Satu lagi cadangan Migrasiologi)
  • Sushi Dai (5 Chome-2-1 Tsukiji, Pasar Ikan Tsukiji 6th Bldg., Chuo, 104-0045, +81 3-3547-6797, tsukiji-sushidai.com/shop/honkan.html) - Oleh kerana sushi yang paling terkenal tempat di pasaran, orang beratur pada pukul 4 pagi apabila ia dibuka, dan masa tunggu boleh bertahan sehingga tiga jam. Saya dengar ia baik, tetapi terus terang, di sebuah bandar dengan ikan yang sangat baik, saya tidak akan menunggu selama tiga jam untuk makan.
  • * Restoran sushi tanpa nama Inggeris (6 Chome-25-4 Tsukiji, Ch'u-ku, T? Ky? -To 104-0045) - Salah satu makanan bernilai terbaik yang saya perolehi sepanjang perjalanan, termasuk makan tengahari sushi 15-liter (1,200 yen , atau $ 10.76 USD), dengan pemotongan besar ikan dan sup miso lazat. Restoran kecil, jadi cuba untuk mengelakkan masa makan puncak. Tidak ada papan tanda yang baik, tetapi ia adalah satu-satunya restoran yang mencari tempat di jalan. (Satu lagi cadangan Migrasiologi)
  • * Tsjukiki Dontaku (5 Chome-2-1 Tsukiji, Bldg No. 6, Chuo, 104-0045, +81 3-3541-9408) - Beberapa pintu ke bawah dari Sushi Dai, restoran ini mempunyai omakase (walaupun agak mahal pada 2,500 yen ($ 22.40 USD)), tetapi perkhidmatan dan ikan adalah sempurna - uni dan makarel adalah beberapa yang terbaik sepanjang minggu. Dan tidak ada menunggu.

Tsuta Jepun Soba Mie (1 Chome-14-1 Sugamo, Toshima, 170-0002, +81 3-3943-1007, ameblo.jp/yuki-onishi) - Satu lagi cadangan dari Tom (@ tjdj311 pada Instagram); ia mempunyai bintang Michelin jadi mie mungkin cantik keluar dari dunia ini. Mereka juga menggunakan minyak ramen yang disemai dengan truffle.

Yakitori Ton Ton (2 Chome-1-10 Yurakucho, Chiyoda, 100-0006, +81 3-3508-9454) - Gerai kecil ini berhampiran dengan kereta api di Yurakucho mengkhususkan diri dalam babi dan ayam skewered. Disyorkan oleh Mark Wiens.

*** Walaupun saya tidak dapat menjamin setiap cadangan dalam senarai ini, saya tidak pernah makan makanan yang dahsyat di Tokyo (walaupun ada beberapa "meh" restoran yang tidak membuat senarai). Saya mengesyaki bahawa sukar untuk makan makanan yang buruk di Tokyo, di mana perkara paling buruk adalah sepuluh kali lebih baik daripada apa yang anda dapati dari rumah!

Oleh itu, apabila anda mendapati diri anda di Tokyo, anda tidak akan kekurangan pilihan makanan! Setengah keseronokan perjalanan sedang mencuba sesuatu yang baru. (Sekiranya tempat saya tidak berjaya, beritahu saya bagaimana keadaannya!)

Terima kasih kepada semua orang yang memberikan cadangan kepada saya. Dan terima kasih khas kepada Mark kerana menjadi ninja makanan Tokyo saya. Anda boleh menyemak blognya untuk jawatan lebih banyak di Tokyo dan makanan secara umum.

Tonton video itu: TEMPE GORENG RP ! Restoran Indonesia di TOKYO! (Ogos 2019).