Kisah Perjalanan

Mengunjungi Wilayah Cornwall Cantik di England

Dikemaskini: 11/29/18 | 29 November, 2018

Wilayah Cornwall adalah barat paling jauh anda boleh pergi ke England. Daerah ini dipenuhi dengan ladang, bandar kecil (saya tinggal di Lostwithiel, penduduk 3.000), dan kampung nelayan kecil. Kawasan ini telah dihuni sejak zaman Neolitik dan Gangsa. Akhirnya, orang Inggeris (yang berasal dari Celtic) mendakwa rantau ini, dengan akaun bertulis pertama rantau ini yang bertarikh kembali ke abad ke-4 BCE. Ia menjadi rantau maritim penting selama berabad-abad, walaupun hari ini kawasan itu tidak dipandang tinggi.

Cornwall biasanya dirujuk sebagai air bawah tanah England dan penduduknya sebagai kereta api. Imejnya di England seperti Kentucky atau Tennessee di Amerika Syarikat. Dan, seperti kedua-dua negeri ini, stereotaip Cornwall adalah apa-apa tetapi benar.

Gaya hidup yang mudah ini adalah apa yang memberikan Cornwall daya tarikannya dan merupakan salah satu sebab ia menjadi tempat terbaik yang saya telah di England. Saya dapat dengan mudah menghabiskan seluruh musim panas di sini santai, berperahu, berbasikal, dan berkebun.

Kehidupan di sekitar London sibuk. Orang-orang di jalan jarang mengakui antara satu sama lain, semuanya perniagaan, dan semua orang bergegas ke suatu tempat. Anda teruskan kepala anda dan pergi dengan cara anda sendiri. Di Cornwall, semua orang adalah mesra, kehidupan lebih perlahan, anak-anak boleh bertahan pada waktu malam, dan terdapat banyak aktiviti luar untuk membuat anda sibuk pada siang hari. Walaupun perbezaan ini boleh dikatakan mengenai perbandingan luar bandar / bandar di dunia, analogi pasti terpakai di sini dan mengapa begitu ramai pasangan dan keluarga bergerak dari sini Asap besar.

Saya berada di sini melawat Cornwall untuk melihat rakan-rakan saya Mat dan Kat. Saya telah bertemu dengan mereka semasa melancong Vietnam pada tahun 2006. Mereka telah berbasikal di Asia Tenggara, dan saya mengambil laluan kereta api / bas yang lebih mudah. Kami bermesyuarat sekali-sekala dan bahkan membawakan Delta Mekong bersama-sama (walaupun ternyata menjadi bencana). Apabila saya memberitahu mereka bahawa saya datang ke England, mereka gembira dapat saya dan tuan rumah yang luar biasa yang tidak sabar-sabar menunjukkan saya semua yang ditawarkan Cornwall.

Mengunjungi Cornwall, kerana ternyata, sangat menyerupai New England. Pada malam pertama saya di sana, kami pergi ke restoran tepi sungai ini untuk makan malam. Saya mempunyai ikan dan kerepek (yang terbaik yang saya telah setakat ini), dan beberapa rakan mereka turun dan kami menghabiskan malam bercakap-cakap. Restoran terletak di tebing sungai yang dipenuhi dengan perahu layar kecil. Melihat ke arah sungai, saya merasakan saya berada di Lembah Hudson di New York, dengan hanya aksen penduduk setempat yang memberikan lokasi.

Perasaan itu tinggal bersama saya sepanjang masa di Cornwall.

Keesokan harinya kami bangun lebih awal dan menuju ke Camel Trail. The Camel Trail adalah laluan basikal sejauh 12 batu dari Bodmin ke bandar kecil Padstow yang kecil. Jejak ini membawa anda di sepanjang Sungai Camel melalui hutan, muara sungai, dan akhirnya ke pantai. Ia adalah perjalanan yang indah dan mudah, walaupun pada akhir perjalanan pulang saya agak penat kerana saya agak tidak selesa. Berbasikal bersama, kami berhenti di Vineyards Lembah Camel, salah satu daripada kilang wain di England untuk membuat sesuatu minuman. (Walaupun saya tidak suka merah mereka, wain putih mereka lazat.)

Dari bukit mereka, anda boleh melihat tanah ladang di sekitarnya. Ladang bertumpu di bukit-bukit, dan lembu dan biri-biri boleh dilihat untuk batu. Kawasan berbukit mengingatkan saya tentang Vermont dengan ladang, perkebunan anggur, dan pengeluar tenusu.

Selepas beberapa ketika, kami berakhir di Padstow, dan saya rasa saya akan pulang ke rumah. Di sekelilingku saya duduk di marina, menghidangkan makanan laut goreng dan kentang goreng ketika burung-burung camar melingkar di atas kepala menunggu makanan mereka. Pelancong membanjiri masuk dan keluar dari restoran, dan anak-anak snek di atas ais krim dan fudge. Kedai gula-gula menjual gula-gula batu dan taffy berjajar di jalan-jalan, dan orang dewasa duduk di luar dengan bir. Di dalam air, orang berlayar, berkayak, atau berenang ketika beberapa bot menuju ke laut.

Ya, saya telah pulang ke Rockport, atau Gloucester, atau perkampungan nelayan di Maine, di mana semua penduduk tempatan pergi pada musim panas untuk melarikan diri dari bandar.

Kami menghabiskan waktu makan tengahari di sana dan, selepas mencerna makanan kami, pulang ke rumah-tetapi tidak sebelum berhenti di anggur untuk mengambil beberapa botol putih. Malam itu, BBQ meletus di kalangan penduduk tempatan di pusat bandar. Keluarga terus menunjukkan, dan sebelum anda tahu, sepertinya setengah kanak-kanak di bandar sedang bermain di arus sementara ibu bapa terus berjaga-jaga. Ia adalah suasana yang sebenar, mesra, kecil di bandar, dan ia adalah sebahagian daripada sebab rakan-rakan saya jatuh cinta dengan tempat itu. Sekali lagi, ia seperti berada di New England. Di sekitar New England, bandar-bandar kecil mempunyai rasa yang sama dan selesa.

Saya sentiasa mempunyai tempat yang lembut untuk di luar, dan walaupun saya seorang lelaki bandar, saya dapat dengan mudah menghabiskan beberapa bulan menikmati kawasan ini, dengan semua laluan basikal, sungai, hutan, dan perkampungan nelayan.

Dan, terutamanya, barbeku dadakan.

Lebih Banyak Perkara yang Perlu Dilihat dan Dilakukan di Cornwall

Untuk membantu anda memanfaatkan perjalanan anda, berikut adalah beberapa sorotan dari kawasan yang anda ingin periksa:

1. Chygurno Gardens
Taman indah yang unik, tiga ekar itu menghadap Lamorna Cove. Ia adalah maze laluan dan teres curam yang telah diukir ke dalam batu. Ia adalah tempat yang bagus untuk membawa berkelah anda sendiri dan berjalan-jalan. Anda boleh menghabiskan beberapa jam berjalan di sini dan mengambil pandangan.

1 Lamorna Cove, +44 1736 732153. Hari-hari pembukaan dan masa-masa berbeza-beza jadi pastikan terlebih dahulu. Kemasukan adalah 5 GBP untuk orang dewasa tetapi kanak-kanak masuk percuma!

2. Teater Minack
Teater Minack adalah teater terbuka di dunia yang terkenal di Cornwall. Ia diukir ke tebing granit dan menghadap Porthcurno Bay dan menawarkan persembahan dari Mei hingga September. Kawasan ini mula-mula digunakan untuk pertunjukan pada tahun 1930-an, dengan tempat bertambah saiz sejak bertahun-tahun. Hari ini, lebih daripada 100,000 orang melawat teater setiap tahun.

Porthcurno, +44 1736 810181, minack.com. Harga berbeza mengikut acara. Lihat tapak web untuk maklumat prestasi.

3. Kampung Purba Chysauster
Penyelesaian Zaman Besi ini berusia 2,000 tahun dan merupakan salah satu contoh terbaik dari penyelesaian di negara ini. Penyiasatan arkeologi telah mendedahkan bahawa orang-orang ini kebanyakannya petani dan mungkin juga mempunyai babi dan kambing. Ia merupakan gambaran besar masa lalu dan bernilai diperiksa jika anda peminat sejarah.

New Mill, +44 0370 333 1181, english-heritage.org.uk/visit/places/chysauster-ancient-village. Ditutup dari 5 November 2018 hingga 31 Mac 2019. Tiket dewasa ialah 4.80 GBP, dengan diskaun untuk pelajar, senior, dan kanak-kanak.

4. Hike atau basikal Jejak Camel
Ini adalah perkara kegemaran saya di sini. Ia adalah salah satu laluan basikal yang paling popular di negara ini dan berjalan dari Padstow ke Wenford Bridge. Jejak 28km melalui kawasan hutan, estuari, merentasi ladang anggur, dan melalui bandar-bandar kecil. Ia sangat rata dan mudah dilakukan dan boleh dilakukan dalam sehari! Ini cara yang bagus untuk mendapatkan rasa di rantau ini sambil mendapat latihan!

5. Lawati Istana St. Mawes
Dibina di antara 1539-1545, Istana St Mawes adalah antara yang paling terpelihara benteng-benteng artileri pantai Henry VIII dan yang paling dihiasi dengan mereka semua. Kastil ini direka untuk menenggelamkan kapal-kapal musuh (terutamanya dari Perancis Katolik dan Sepanyol). Ia menakjubkan, besar, dan paparan agak bermaklumat!

Castle Drive, St. Mawes, +44 370 333 1181, english-heritage.org.uk/visit/places/st-mawes-castle. Dibuka setiap hari dari 10 pagi hingga 6 petang tetapi periksa laman web sebelum kunjungan anda mengesahkan. Kemasukan adalah 6 GBP untuk orang dewasa dengan diskaun yang tersedia untuk kanak-kanak dan keluarga.

6. Lawati Tintagel Castle
Legenda mengatakan ini adalah tempat kelahiran Raja Arthur. Terokai dengan alasan, istana ini, dan anda juga boleh melawat "Gua Merlin." Terletak di pantai utara Cornwall yang lasak dengan pemandangan dramatik dan runtuhan yang menarik, walaupun Arthur tidak pernah dilahirkan di sini, ia adalah salah satu istana yang paling cantik di kawasan itu dan pasti bernilai lawatan.

Castle Road, Tintagel, +44 8407 70328, english-heritage.org.uk/visit/places/tintagel-castle. Istana ini ditutup sehingga musim bunga 2019. Kemasukan adalah 9.50 GBP untuk orang dewasa, dengan diskaun yang tersedia untuk kanak-kanak dan keluarga.

7. Berjalan ke Gunung St Michael
Walaupun anda boleh mengambil feri, berjalan ke pulau semasa air surut lebih menyeronokkan. Terletak di pulau itu terdapat sebuah istana dan gereja yang mungkin kembali ke sebuah biara dari abad ke-8. Walaupun jauh lebih kecil daripada Mont Saint-Michel di Perancis, ia pasti membangkitkan perasaan yang sama.

8. Tate St Ives
Ini adalah salah satu daripada 4 galeri Tate di UK, rumah dengan koleksi seni moden yang luar biasa (jika seni moden adalah benda anda). Ia terletak betul-betul di tepi lautan dan menawarkan beberapa pemandangan yang hebat di samping beberapa seni mengagumkan. Semak laman web untuk senarai pameran dan acara paling terkini.

Pantai Porthmeor, +44 0173 679 6226, tate.org.uk/visit/tate-st-ives. Buka hari Selasa-Ahad dari 10 pagi hingga 4 petang. Kemasukan adalah 10.50 GBP untuk orang dewasa, dengan kemasukan percuma kepada sesiapa di bawah 18 tahun. Anda juga boleh mendapatkan 1 GBP dari harga tiket anda jika anda sampai di sana dengan pengangkutan awam.

Bagaimana untuk sampai ke Cornwall

Penerbangan dari London ke Cornwall (Lapangan Terbang Newquay) beroperasi setiap hari dan hanya lebih sejam. Tiket biasanya boleh dibeli untuk 30-120 GBP. Bergantung di mana anda pergi, perjalanan dengan kereta api akan mengambil masa lebih dari 5 jam dan kos antara 100-200 GBP. Sekiranya anda mahu menaiki bas, mengharapkan untuk membayar sekitar 20 GBP untuk perjalanan selama 7 jam. Jika anda pergi dengan kereta, perjalanan akan mengambil masa kira-kira 5 jam 30 minit (sekali lagi, bergantung di mana di rantau ini yang anda mahu pergi).

Tempah Perjalanan Anda: Tips dan Trik Logistik

Tempah Penerbangan Anda
Perlukan penerbangan murah dengan Skyscanner atau Skyscanner? Mereka adalah dua enjin carian kegemaran saya kerana mereka mencari laman web dan syarikat penerbangan di seluruh dunia sehingga anda selalu tahu tidak ada batu yang tersisa.

Tempah Penginapan Anda
Anda boleh menempah asrama anda dengan Hostelworld kerana mereka mempunyai inventori terbesar. Jika anda tidak mencari asrama, gunakan Booking.com kerana mereka secara konsisten memulangkan kadar paling murah untuk rumah tumpangan dan hotel murah. Saya menggunakannya sepanjang masa.

Jangan Lupakan Insurans Perjalanan
Insurans perjalanan akan melindungi anda daripada penyakit, kecederaan, kecurian dan pembatalan. Perlindungan yang komprehensif sekiranya berlaku apa-apa. Saya tidak pernah pergi tanpa perjalanan kerana saya terpaksa menggunakannya berkali-kali pada masa lalu. Saya telah menggunakan Nomads Dunia selama sepuluh tahun. Syarikat kegemaran saya yang menawarkan perkhidmatan dan nilai terbaik ialah:

• Nomads Dunia (untuk semua orang di bawah 70)
  • Menginsuranskan Perjalanan Saya (untuk lebih daripada 70)

Mencari Syarikat Terbaik untuk Menjimatkan Wang Dengan?
Lihat laman sumber saya untuk syarikat terbaik yang digunakan apabila anda melancong! Saya menyenaraikan semua yang saya gunakan untuk menjimatkan wang ketika saya melakukan perjalanan - dan saya fikir akan membantu anda juga!

Mahu Maklumat Lanjut mengenai England?
Pastikan anda melawat panduan destinasi yang mantap di England untuk mendapatkan lebih banyak perancangan!

Tonton video itu: Words at War: Barriers Down Camp Follower The Guys on the Ground (Julai 2019).